|
|
Страхові ризики та обмеження страхування |
Страхові ризики:
- «Дорожньо-транспортна пригода (ДТП)» - подія, що сталася під час руху Застрахованого ТЗ , у тому числі зіткнення застрахованого ТЗ під час руху з іншим транспортним засобом та/або з нерухомими предметами; наїзд на рухомі чи нерухомі об’єкти; пошкодження Застрахованого ТЗ внаслідок його перекидання, або під час стоянки/зупинки внаслідок наїзду іншого транспортного засобу, включаючи пошкодження ТЗ та/або його частин та/або ДО внаслідок неналежного стану дорожнього покриття (ями, відкриті люки та ін.), внаслідок якої завдані матеріальні збитки Страхувальнику.
- «Пожежа, вибух, самозаймання ТЗ (ПВС)» - неконтрольоване горіння, як зовнішнього так і такого, що виникло внаслідок самозаймання або вибуху в застрахованому ТЗ.
- «Протиправні дії третіх осіб (ПДТО)» - дії, що спрямовані на умисне пошкодження та/або знищення застрахованого ТЗ (окремих вузлів, деталей, агрегатів, приладів, скла) та/або ДО, а також викрадення складових частин та/або додаткового обладнання ТЗ та інші дії, спрямовані на приведення застрахованого ТЗ у непридатний для експлуатації стан, шляхом скоєння кримінального правопорушення, передбаченого відповідними статтями Кримінального кодексу України.
- «Зовнішній вплив сторонніх предметів (ЗВП)» - випадковий вплив на Застрахований ТЗ та/або ДО будь-яких зовнішніх чинників, що не залежать від волі Страхувальника, у тому числі викид каміння або інших твердих фракцій з-під коліс транспорту чи мимовільне падіння дерев або предметів, напад тварин тощо.
- «Стихійне лихо (СЛ)» – небезпечний вплив природних явищ (небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні явища, деградація грунтів чи надр, зміни стану повітряного басейну), до яких відноситься: землетрус, буря, ураган, шторм, шквал, зсув, селевий потік, просідання ґрунту, обвал скельної породи, каменепад, схід лавини, повінь, паводок, град, злива (за умови, якщо факт такого природного явища встановлено та документально підтверджено відповідною довідкою установи Гідрометцентру України).
- «Незаконне заволодіння (НЗ)» - незаконне заволодіння (викрадення) Застрахованого ТЗ шляхом крадіжки, грабежу, розбійного нападу, пошкодження або знищення ТЗ під час спроби незаконного заволодіння.
Страховик також відшкодовує додаткові витрати, спричинені страховим випадком. Такими можуть бути витрати, пов’язані з оплатою:
- необхідних і доречних дій з рятування застрахованого ТЗ та/або ДО та запобігання збитку або зменшення його розміру;
- вартості послуг (витрат) за отримання документів, що підтверджують настання страхового випадку та/або визначають розмір збитку;
- вартості послуг (витрат) за транспортування пошкодженого ТЗ до найближчого місця ремонту або зберігання у разі неможливості пересування (руху) ТЗ з місця настання страхового випадку своїм ходом.
Дія цього пункту не поширюється на вантажні автомобілі, автобуси/мікроавтобуси, спеціальну та сільськогосподарську техніку.
Обмеження страхування:
Страховим випадком не визнається:
- пошкодження (включаючи зміну кольору, відтінку, цілісності) лакофарбового покриття застрахованого ТЗ, художнього фарбування (аерографії), захисної (тонувальної, декоративної тощо) плівки, що входить до комплектації застрахованого ТЗ або включена до складу застрахованого ДО, та/або будь-якого іншого покриття поверхонь застрахованого ТЗ (ДО) внаслідок:
браку виробника, звичайної експлуатації та/або процесів, що мають накопичувальний і/або неминучий характер (сколи, подряпини, потертості, гниття, корозія, здуття та інші природні процеси і/або властивості матеріалів, що використані);
впливу сонячного проміння, потрапляння паливно-мастильних матеріалів, складових дорожнього покриття та інше;
пошкодження лакофарбового покриття, художнього фарбування (аерографії), захисної (тонувальної, декоративної тощо) плівки, що входить до комплектації застрахованого ТЗ або включена до складу застрахованого ДО, та/або будь-якого іншого покриття поверхонь застрахованого ТЗ (ДО)_внаслідок постійного впливу дрібних часток асфальтного покриття, каміння, бітуму тощо.
- пошкодження вітрового або іншого скла ТЗ, які не утворюють тріщини і не впливають на безпеку дорожнього руху (сколи, розміром менше, ніж 3 мм х 3 мм) або пошкодження внаслідок експлуатації після неякісного відновлювального ремонту ТЗ;
- потертості, подряпини, плями тощо в салоні ТЗ (сидіннях, оббивці (обшивці), внутрішніх панелях, приладах (у т.ч. мультимедійних та навігаційних), органах керування та безпеки, декоративному оздобленні тощо).
- подія за ризиком «НЗ», яка відбулася внаслідок неповернення застрахованого ТЗ Страхувальнику особою, що взяла застрахований ТЗ в оренду, прокат, підряд, лізинг або особою, що мала відповідний документ, що підтверджував право керування, користування, володіння чи розпорядження застрахованим ТЗ;
- руйнування або пошкодження механізмів, обладнання, агрегатів, двигунів в результаті їх внутрішніх пошкоджень, що не спричинені зовнішніми факторами, вибухами, що відбуваються під час робочого процесу в двигунах внутрішнього згорання, попадання в двигун чи внутрішні порожнини агрегатів сторонніх предметів та речовин за будь-яких причин.
|
|
|
Мінімальний та максимальний розміри страхової суми (ліміту відповідальності) |
Розмір страхової суми визначається за домовленістю Сторін під час укладення Договору страхування.
Страхова сума може визначатися відповідно до дійсної вартості ТЗ та ДО, балансової вартості ТЗ да ДО, або за домовленістю між Сторонами, та зазначається у Договорі страхування. За бажанням Страхувальника, ТЗ та ДО може бути застраховане на страхову суму, що становить частину його вартості.
Дійсна вартість ТЗ та ДО може визначатись його ринковою вартістю на території України на час укладання Договору страхування або на час настання страхового випадку.
|
|
|
Мінімальний та максимальний розміри страхової премії та/або страхового тарифу; |
Розмір страхової премії визначається за згодою Сторін, шляхом помноження страхової суми та страхового тарифу, та зазначається в Договорі страхування. |
|
|
Вид, мінімальний та максимальний розміри франшизи (за наявності) |
Вид франшизи – «безумовна», що передбачає зменшення розміру відшкодування по кожному страховому випадку на розмір зазначеної франшизи.
Мінімальний розмір франшизи – 0 (відсутня)
Максимальний розмір франшизи – 10%
|
|
|
Територія та строк дії договору страхування [включаючи інформацію про порядок вступу його в дію та період (и) страхування (за наявності)] |
Страхове покриття діє стосовно страхових випадків, що сталися в межах:
- України (за винятком тимчасово окупованих територій, в тому числі території Автономної Республіки Крим, територій які вийшли з-під контролю органів влади України, зон/районів воєнних або бойових дій, зон воєнних або збройних конфліктів, території проведення антитерористичної операції об’єднаних сил, у тому числі відповідно до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 або інших нормативних актів, що регулюють питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих територій України), (далі – «Україна»);
- Країн–членів Міжнародної системи автомобільного страхування «Зелена картка» (окрім територій країн: російська федерація та Республіка Білорусь), (далі – «Європа»).
- Інших країн, визначених Договором страхування.
В разі потрапляння застрахованого ТЗ в зону/район воєнних або бойових дій, на територію, яка вийшла з-під контролю органів влади України, територію/зону проведення антитерористичної операції, територію/зону проведення операції об’єднаних сил, зону воєнних або збройних конфліктів, в зону дій будь-яких озброєних незаконних формувань, а також переходу контролю території, де знаходиться застрахований ТЗ, до цих формувань – страхове покриття для такого застрахованого ТЗ не надається під час дії вищезазначених обставин та/або знаходження застрахованого ТЗ на зазначених в цьому пункті територіях.
Договір набирає чинності з 0 годин дати, наступної за датою сплати страхової премії чи її першої частини (у разі сплати страхової премії частинами), в повному обсязі на поточний рахунок Страховика, та закінчується о 24 годині дати, що зазначена як дата закінчення строку дії Договору.
У випадку несплати (або сплати не в повному обсязі) Страхувальником страхової премії (або першої її частини), в строк, Договір є таким, що не вступив в дію (не набрав чинності).
Страховий захист діє з дати набрання чинності Договору страхування.
|
|
|
Винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхових виплат |
Страховик, в будь якому випадку, не відшкодовує непрямі збитки та інші витрати, які можуть бути викликані страховим випадком (штраф, пеня, упущена вигода, втрата прибутку, простій, банківське обслуговування, моральна шкода, збитки викликані курсовою різницею, інфляцію та відсотки за несвоєчасні платежі та інше).
Страховик не відшкодовує:
- витрати на паливно-мастильні, миючі, а також фільтруючі матеріали, заправні, технологічні рідини і гази, гальмівні колодки, не пов’язані зі страховим випадком;
- збиток, пов’язаний з втратою або пошкодженням ковпаків коліс, шин та(або) дисків, датчиків тиску коліс, золотників, ніпелів, склоочисників, молдингів, емблем, реєстраційних номерних знаків, антен, кришки бензобаку, якщо при цьому ТЗ не зазнав інших пошкоджень;
- збитки, завдані внаслідок гідроудару двигуна застрахованого ТЗ;
- збиток, заподіяний багажу, що знаходився в/на застрахованому ТЗ;
- збиток, пов’язаний з пошкодженням електронного обладнання ТЗ внаслідок короткого замикання, не пов’язаного з іншими пошкодженнями ТЗ;
- вартість ремонту і технічного обслуговування ТЗ, що не викликані настанням страхового випадку;
- вартість робіт, пов'язаних з реконструкцією або переобладнанням ТЗ, ремонтом або заміною окремих частин, деталей та обладнання внаслідок їх зносу, технічного браку;
- вартість художнього фарбування (аерографії), оклеювання декоративною плівкою, замінених деталей інтер’єру або екстер’єру ТЗ і т.п;
- вартість замінених деталей при можливості їх відновлення відповідно до нормативної документації виробника ТЗ та/або технологій, із збереженням всіх експлуатаційних властивостей деталі та ТЗ в цілому;
- збитки, пов’язані з пошкодженнями ТЗ, що мали місце до початку дії Договору та були зафіксовані в Акті огляду ТЗ та/або фотографіях представником Страховика під час укладення Договору, а також збитки, пов’язані з прихованими пошкодженнями та недоліками, неякісним попереднім ремонтом, які неможливо було встановити під час зовнішнього огляду ТЗ при укладенні Договору та/або протягом строку дії Договору;
- збитки, пов’язані з пошкодженням ТЗ, що виникли внаслідок або прямо чи опосередковано пов’язані з впливом комп’ютерного вірусу, шкідливої програми чи коду, неправомірним втручанням до електронної мережі, несанкціонованим доступом в систему, відмовою, збоєм чи несправністю будь-якого комп’ютера, електронного приладу, програмного забезпечення або вбудованої програми, помилкою мережі;
- втрату експлуатаційних якостей ТЗ та/або ДО;
- втрату товарної вартості ТЗ та/або ДО;
- шкоду, завдану навколишньому природному середовищу;
- шкоду, завдану життю, здоров’ю та/або майну третіх осіб.
|
|
|
Ліміти відповідальності страховика за окремим об’єктом страхування, страховим ризиком та/або страховим випадком, групою страхових ризиків та/або страхових випадків
(за наявності), іншими складовими страхового продукту |
Ліміт відповідальності Страховика за Договором страхування - є граничний розмір виплат страхового відшкодування, при досягненні якого Договір страхування припиняє свою дію. Ліміт відповідальності Страховика обирається Страхувальником та може бути встановлений на наступних умовах:
«ПКВ» - по кожному випадку (без зменшення страхової суми на розмір відшкодування). Страхова сума є лімітом відшкодування Страховика по кожному страховому випадку протягом дії Договору. Договір діє до кінця обумовленого строку в рамках страхової суми, якщо розмір одноразово виплаченого страхового відшкодування менше встановленої Договором страхової суми, окрім випадків повної загибелі або незаконного заволодіння ТЗ та ДО;
«ЗДС» - за договором страхування (зі зменшенням страхової суми на розмір відшкодування). Страхова сума є агрегатним лімітом відшкодування Страховика по всіх страхових випадках, що відбулися протягом строку дії Договору. Договір вважається виконаним і припиняє свою дію з моменту виплати сумарного страхового відшкодування в розмірі, еквівалентному розміру страхової суми. Договір діє до кінця обумовленого строку в рамках страхової суми, що є різницею між страховою сумою і розміром виплачених за Договором сум страхового відшкодування. Розмір страхової суми за Договором може бути відновлений до початкового розміру страхової суми шляхом внесення відповідних змін в Договір та сплати додаткової страхової премії.
«ППВ» - по першому випадку (до першого заявленого страхового випадку). Страхова сума є лімітом відшкодування Страховика по одному страховому випадку протягом строку дії Договору. Договір припиняє свою дію з моменту настання першої заявленої Страхувальником події, кваліфікованої Страховиком як страховий випадок.
При оформленні повідомлення про ДТП встановленого зразка («Європротокол»), складеного з дотриманням п. 2.11 ПДР та вимог чинного законодавства щодо оформлення такого повідомлення, за умови встановлення факту безпосереднього контакту (зіткнення) застрахованого ТЗ та ТЗ інших учасників ДТП, що зафіксовано у відповідному повідомленні про ДТП, сума страхового відшкодування визначається в розмірі збитку, розрахованого відповідно до умов Договору, але не більше ніж максимальний розмір страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про ДТП без участі уповноважених на те працівників Національної поліції України, затверджений відповідно до законодавства України, що діяв на дату настання ДТП (ліміт за «Європротоколом»).
|